Use coupon code "WELCOME15" for first time customer and get 15% off! Dismiss
Posted in

How to Get Rid of Acne Overnight: 8 SOS Skincare Routine

Have you ever spending months worth of your time taking care of your skin to stay clear and steer away from acne, zits and blemishes for that upcoming big events like weddings, vacations, holiday seasons, or even proms, and the one thing your fear the most stopping by to say hello, the day before that […]

CONTINUE READING How to Get Rid of Acne Overnight: 8 SOS Skincare Routine 10 min read
Posted in

Debunking 8 Unbelievable Acne Causes Myths

As you know, facial skin is a sensitive area on our body. Moreover, if you have acne prone skin that is always flared up and is in pain, you will do anything to stop it. Including believing in silly and nonsense sayings just in the hope that you will clear your acne sooner. Well, don’t […]

CONTINUE READING Debunking 8 Unbelievable Acne Causes Myths 7 min read
Posted in
Posted in

Bakteria P.Acnes Penyebab Jerawat

Pernah tak terfikir kenapa sebenarnya susah nak rawat jerawat dekat atas muka? Salah satu sebabnya ialah kita tak tahu punca jerawat tu dari mana sebab banyak factor yang menyebabkan terjadinya jerawat, seperti hormone, dan genetic. Tetapi bacteria pun boleh menyebabkan jerawat tau.  Jadi Macam Mana Sebenarnya Bacteria Boleh Ada Dekat Atas Muka? Okay jerawat selalunya […]

CONTINUE READING Bakteria P.Acnes Penyebab Jerawat 6 min read
Posted in
Posted in

Liang Pori Tersumbat? Apa yang menyebabkannya?

Kalau korang mencari jawapan tentang bagaimana cara untuk membersihkan liang pori yang tersumbat, disini lah tempatnya! Pori tersumbat ialah masalah kulit yang sangat biasa tetapi boleh menjadi sangat menyusahkan dan annoying! Nak rawat pun mesti sangat menyusahkan dan kadang-kadang tanpa pengetahuan yang betul, mesti cara rawatan tu tak memberikan hasil. Okay, kali ini kita akan […]

CONTINUE READING Liang Pori Tersumbat? Apa yang menyebabkannya? 7 min read
Posted in
Posted in

Kulit Kusam: Punca Serta Cara Merawat Kulit Tidak Bermaya

Masalah kulit kusam adalah salah satu masalah kulit utama yang dihadapi oleh ramai wanita di Malaysia. Oleh itu, terdapat banyak produk-produk untuk kulit kusam ada di pasaran. Ada yang menyatakan di antara punca utamanya adalah disebabkan oleh cuaca panas dan lembab yang berlaku sepanjang tahun di negara ini. Sudah tentu tiada siapa yang mahukan kulit […]

CONTINUE READING Kulit Kusam: Punca Serta Cara Merawat Kulit Tidak Bermaya 8 min read

Mengapa Kulit Berminyak Boleh Menyebabkan Jerawat?

Kulit bermiyak ialah salah satu penyebab jerawat. Tapi mesti korang pening kepala nak selesaikan masalah kulit berminyak ni kan? Tapi sebelum itu, korang kena tahu tentang bagaimana kulit berminyak boleh terjadi, macam mana minyak boleh menyebabkan jerawat dan jugak barulah boleh fikir cara nak hilangkan minyak dekat kulit.  Minyak yang terjadi dekat kulit tu sebenarnya […]

CONTINUE READING Mengapa Kulit Berminyak Boleh Menyebabkan Jerawat? 6 min read

Purging Vs. Breakout Cara Membezakannya!

Pernah tak anda cuba produk yang baru satu malam mengharapkan esok pagi kulit akan flawless dan berseri tapi, bangun-bangun tidur, terus menjerit sebab ada sesuatu tumbuh atas muka? Aaaa, tidak!!! Breakout ke purging ni???? Pasti ramai pernah mengalaminya tapi tak tahu cara membezakan purging dan breakout kan? Ha, harini kita akan bercakap tentang apa itu […]

CONTINUE READING Purging Vs. Breakout Cara Membezakannya! 7 min read

17 Petua Kecantikan Muka Untuk Wanita Moden

Ini adalah antara petua kecantikan muka yang boleh diamalkan oleh wanita moden yang sedang tercari-cari cara DIY mudah untuk mencantikkan muka. Nak kurangkan blackhead? Nak tambah seri wajah? Pelbagai masalah boleh diatasi! Kebanyakan bahan ini juga boleh didapati di rumah jadi anda boleh cuba sendiri dengan mudah. Jom mulakan! Petua Kurangkan Blackhead dan Whitehead Masalah […]

CONTINUE READING 17 Petua Kecantikan Muka Untuk Wanita Moden 10 min read

Search www.monoskin.co

Login

Create an account

Your personal data will be used to support your experience throughout this website, to manage access to your account, and for other purposes described in our privacy policy.

Password Recovery

Lost your password? Please enter your username or email address. You will receive a link to create a new password via email.

SHOPPING BAG (0)